V.V.I.P :)

Thursday, September 24, 2009

raya!!

1st raya...

pagi disambut dgn kemeriahan biasa..
adek2 begitu teruja nk smayang raye kt surau..
lepas siap je pakai baju raye terus berlari g surau lah!..
ish3..

menjelang tengah hari bertolak pegi open house
Dato Hushamuddin..
jgn jadi Daniel! ni bukan Dato Hishamuddin menteri tuh
ni
Bos nye karangkraf..huhu
sesampai je bersalaman dgn Datin2 ESQ..
tercegat Faiz disisi memegang beg duit raye..
hihi
aku, fatin n hanin mengorak langkah mengambil makanan..
waaaaahhhhh~
xde ape2 menarik pun..
just nasik beriani ngn kue teow..
Oh!
ABC!!
hehe
kami pon g mkn kt kolam ikan di tepi laman..
tgh2 makan + borak2 tuh..terpandang kemasukan tetamu di ruang tamu rumah yg chantek tuh..
eh..
zizan nin ekk?
pompan tuh sape?
pompan mane..kn ade 3..
tuh ank Dato Hishamuddin..
yg sedondon tuh???
ehem...xbrani kumen lah! tp memang
lawa!!
sedondon dr seliper smpai kale baju..huhu
Thanks to Faiz, Dato Hushamuddin n Auntie Lah.. ;)

menjelang
twilight
2 kete berkonvoi beraye ke rumah
atok kami yg terletak di Sri Damansara..
huhu..org rumah atok makin jauh dari KL..ni dah maken dekat pulak..
kesian cucu cicit akan datang, xdpt rase suasana kampong..
sebok kami bermain dgn
uncle kicik kami..
atok menayangkan hasil2 kerjanya utk
Oasis n Hotlink..
tertkawe kami menonton 'dunia pak pandir'
haha..bUngUk gak pak pandir nih..
malam semakin menyepi..kami pon balik rumah...haha

uncle Imam ;)


2nd Raya

budak2 busuk 3 eko dah xde kt umah..
aman dunie!
kami pon bergerak g
Kg Gedok, Nogori..
tuh kg abg aku,,belah ayh dorang..
so dpt la kami menumpang berkampung kat sane..haha
adek2 ni..
nampak je sign board
"awas kawasan kampung"
terus menjerit keriangan..
ye2..kite dah sampai kampung!
kesian3..
mase solat asar tu bapak aku benti kat surau
Makam Dol Said..
melihat keadaan kuburnya yang agak lain, adik ku bertanye..
"kakak kubur sape tu?" "knpe kubur die special?" "die buat ape?" "die mati kenape?"
aduh..tergeliat otak aku mencari
fakta sejarah yg dah dilupekan tuh..
huhu..
aku pon cite lah stakat ape yg aku ingat..
" die orang paling berani lawan orang putih yang nak rampas naning, die kene bunuh xsilap.." tuh je lah yang confirm nye..hahaha

perjalanan diteruskan..
e'eee kambing!!
weh..ayam!ayam!-dah lame xnmpak aym idop dorang ni,,
waaaahh...lembu!!

"umi, npe kt kampong byk ayam, lembu, kambing??"
haha..kesian lah..!

sampai je rumah atok..kami bersalaman,,
adek2 ni teruje nk tgok lembu peliharaan atok yg dilepaskan di
ex-bendang atok..


malam tu baru kami bergerak balik..masing2 keletihan..ussshhh
...


3rd Day..

nek busu ngan 2 pasang cucu kembarnyew

pagi lagi kami dah bergerak ke Kg Kuantan, Klang..
beraye kat umah mak cik ayah aku..
huhu..
berkumpul lah di sane
Mak Long, Mak Lang, Mak Andak, n sepupu2 aku yang masing2 dah ber-anak

dah makan2..
berkonvoi pulak ke rumah uncle bpk aku..
kat Sri Kembangan..
waaahh...penemuan
mesin taip antik yang menakjubkan!!
haha..jadi batak jap kekami cucu nye nih..haha


mase nk balik tuh terbukak 1 adegan yang menggamit memori zaman kanak2 ku..
Sepupuku, Abg Akmal memberikan
beberapa ang pau duet raye kt aku as a wakil bg adek2..
"kak sape bagi duet raye ni?" tanye Ghazi..
"Abg Akmal."
"eh, Abg ke? bkn pak cik? hehe"
"Abg lah! Die kan sepupu awk.."
"Habis anak2 die ni anak buah la?"
hahahahaha..
"awk main dgn pak cik kembar awk td" kate salah sorang mak cik ku kpd anak abg akmal tu..
frust muke budak tuh..ditampar2 nye badan bapak die..haha
"bukan laaa.." perlahan die mengeluarkan ayat frust die..

Oohh...
Asiah Athirah..!!! teringat pulak aku mase nenek aku mengumumkan bahawa kau adalah auntieku


No comments: