V.V.I.P :)

Wednesday, October 14, 2009

TerengGanu..

11/10/09..

pagi2 grak ngan kak anie ke Matrade..
katenye nk kne ade kat Matrade pukul
9 pagi..
aku n co'ot dah ade dah..fatin xde..

tp pukul 8 nk kne amek abg Redzha kt train..
"ifa..ni nak kene amek train ape ye? star? putra line?"
"KTM bang."
"hah?"
"Kereta Api Tanah Melayu..abg dr UKM kn? turun kat KL Sentral, naik atas pakai eskalator tuka train aliran sentul. turun kat stesen Putra"
ye..ye.. je aku bg penerangan panjang lebar.. tau2 die dah mmng ade kat KL sentral..
sengal betul lah budak besar nih!
jap g abg redzha msg..
aku ngn kak anie pon bergerak g
PWTC..
tunggu abg Redzha kat dpn Hotel The Legend..
sebelah hotel tu plak stesen Putra line..
"ALAMAK! KTM dah la kene jln jauh nk ke sini..aku xtau kowt kewujudan Stesen Putra Line kat sini..adeh! habes r.."
" Oh ifa, katenye KTM tp tunggunya di Putra line station ye..? knp xbg stesen yang lebih jauh?"
"adeh..hehe..mane lah ifa tau! ifa cume tau KTM je.."
"kan same saje naik KTM & Putra Line nih..2-2 kene amek 2 train..Putra Line ni tukar stesyennya di Masjid Jamek terus ke sini"
"ek..tuh abg tau knpe xnaik yg ini aja?" tnye kak ani
"ifa kate KTM. Abg naiklah KTM.." aku pulakkkk...iye lah! ;p
dah tu xpuas ati ngn aku..
"len kali kalau ditanya jawab aja stesen sentul ya ifa?"
"ooh...boleh3..abg tnye r lgi..Nilai pon ifa boleh jawab!"

Setelah amek fatin kat umah die secare Rush..
kami pon bertolak menaiki
Avanza dalam pukul 11 lebih..
1 perjalanan yang panjang! dipenuhi NightMare..hahahah
abg Redzha, Abg Azrol, aku, fatin n cOot..

Demi Matahari

dalam perjalanan, abg Azrol jumpe 1 CD lagu
"lagu ape ni"
cube lah pasang..

"Demi Matahari & Sinarnya di pagi hari...."


eRk! lagu terjemahan surah As Syam berentak syair..??
ape lagi..terbuarai lah ketawe kami berlime..
boleh pulak abg 2 org ni menari2 lagi..
dah la tgah lapar! senak pewot tau!


Jangan Nakal

kami dengar Hotfm..
Anne ckp die nk pasang lagu 'jgn nakal'
"ish..tukar lah..geli!"
"alaa...aku xpernah dengar pon! nk dengar" fatin ni..adush!
bile dah mule muziknye..
"ifa,,yg ni ke?yg ni ke?" tnye Abg redzha-curios..
Punye suke dorang dengar smpai
diulang2 lagu tuh..sje je nk menyakat aku!
abg Azrol siap tuka2 lirik lagi..adeh..


Nature

aku xtau lah knpe..sejak KeTerengganuan ni aku sedikit batak dengan nature sehingga mampu membunuh 3 ekor lipas menggunakan selipar dalam mase sehari..
Fatin kate
" ko ni. nampak lipas macam kucing!"
Hihi..
Pantang aku melihat keindahan alam..
"ee..monyet!"
"waaa...lembu o!"
"eh..biri2..cutenyeeee"
"eh, ingatkan ayam, rupenye anjing!"
"ish kambing!!! nk lintas bg la salam!"
"waaa...Ombak ouh!"

Sehingga ke'angau' an aku terbawa2 pada perjalanan balik KL..
waktu tu dalam pukul 1 o 2 pagi..terdengar lagu
'Dibius Cinta'
"sape ckp ank kambing! ifa nk dgr lagu ni"
xsampai 2 minit..
"ee,,lembu!!!"
hahahahahahahahahhahaha- mereka bertiga mengilaikan aku..
"ha...bukti yang ko tu mmng keturunan kambing!" kate Abg Azrol mngejek aku..
sengal! "lupe lah!"


Air Nira

Sepanjang perjalanan kat tepi jalan ade gerai jual Air Nira..
mule2 aku xkisah..
tp heran gak, asal banyak sangat gerai nye?
"Air nira tu ape?"
" air yang pekat au, dr pokok..cam nira kelapa..die bukan air kelapa, amek dr batang pokok kelapa tu" aahh...???
"Jom lah kite cari air untuk ifa.." yes ;D
lepas tu je..xjumpe dah gerai air nira..
alamak...npe?? Allah nk uji kesabaran la tu..
"ape kate ko mintak bende lain je"
waktu tu banyak pulak gerai satar..
"xnak! satar dah rase.."
laaaaaame...jumpe!!!
rasenye..
agak kelat2..
Abg Azrol beli kelapa ngn nipah..
serius!
nipah lagi sedap! hehehe..

Teka- Teki

ade 2 sesi teka-teki..time balik n pergi..
mase pergi Abg redzha meneki kami..
" Cube susun ayat ni supaya sempurna..lipas mati tikus makan kucing"
"lipas mati dimakan tikus..." aku meneka
"mne boleh..makan tu xde 'di'." kate Fatin
mcm2 ayt lah aku n cO'Ot bagi..last2 giv up..
"Kucing makan tikus mati jawapannya"..
"ek..lipas mane?"
"kau makan! hahahahahha" kurang asam!

sejak tu aku tekad xmo jawab dah teka-teki abg redzha..

"Dalam banyak2 buah, buah ape yang kalu monyet dpt die jadi blur?"
mulut ku xtertahan nk meneka..
co'ot yang meneka..aku bisik kat die mencube jawapan...hehehe
"anggur?"
"pisang?"
"Tembikai?"
sume salah! habis tu?

"nenas!"
"asal lak?"
"ha..tu kan dah blur tuh.." hahahaha..JAHAT!

"Ade sorang budak perempuan, dlm kereta ni..die sorang je yang pelik.."
"ifa!" laju je abg Azrol menjawab..eish..
mentang2 aku ngn fatin je pompan dalam kete ni..xpe3..

Hari tu fatin puasa..lepas kami kemas2 dewan, susun kerusi semua..
Abg redzha, aku, fatin n abg Najmi pegi ke restoran..abg Redzha drop kami kt restoran tu tapi die bawak Abg Najmi g mane ntah.. dapat la kami menikmati pemandangan
Masjid Terapung..
Dewan tu dekat
TER-Terengganu Equestrian Resort belakang Masjid Terapung..

TRAINING ESQ TEENS PPNT

12/10/09




Trainernye Abg Firdaus..

dibantu Abg Najmi AF,

Abg Farhan, n

Abg Redzha
Abg Lokman pengurus kami..

Kak Aznye,
Kak Hanna,
aku,
Fatin,
Zati,
Kak Rin,
Wan,
Co'ot,
Zikri,
Nash,
Abg Nabil,
Abg Zaim as ATS.. Dibantu Kak Mihah n Kak Yati

Training kali ni Inhouse..Sekolah2 Terengganu pesertanya..
just murid
form 6 n form 4 je yg ade..
Mereka diiringi
cikgu2 kaunseling sekolah masing2..
S
eluruh Peserta berjumlah 294 orang.. 145 lelaki149 perempuan

Waktu pendaftaran sume ATS girl yang jage..
waaa..aku dipanggil
kakak..hahaha..
dorang xtau umur aku sampai hari terakhir selepas ambil sijil masing2..
tu pon sape yang tanye je tau
..haha

Peserta kali ni Alhamdullilah..
Takde kes hisap rokok, lari, ponteng mcm training lain..

1st session Abg Firdaus tanye sorang pompan
"Datang sini nk buat ape?"
"nk kenal kawang-kawang"
ketawe gegile abg Firdaus..
pastu abg Firdaus kate lagi
"Tuang2 puang2 dipersilakan Abg Farhang"
Jahat sungguh!

Fatin kate org Terengganu, ape2 je perkataan yg hujungnye
'n' akan ditambah 'g'
pastu.
.'F' jadi 'P'
'H' pon xsempurna sebutannya..

Sorang peserta ni, waktu tu aku tengah arrange dorang..tetibe die tanye
"buang kasut deh?"
aah..blur..buang 'G'. jadi Buan..Buan tu ape?
eh betul lah buang! ooohh Tanggal..
"ha'ah..tanggal kasut deh!"

Training hari pertama habis pukul 9 malam..
Dashyat betul la..Waktu main
game jambatan..Peserta perempuan xmuat nak diri atas tape sbb kbayakkan tembam2..2-2 kali kalah! eish..

waktu kesimpulan game tu Abg firdaus tanye
"Ape die yang anda pegang teguh dalam kehidupan adik2? kalau game tadi ade 'jambatan' kalau kehidupanmu..kau pegang apa?"
"Tiang!" hahahahahahaha.."Prinsip lah!"

13/10/09

pagi tu breakfast bubur.. ;)

tengah hari tu ade 1 session yang memerlukan
2 org yang saiz tubuh lebih kurang same..
puas betul lah dorang ni..mcm xkan jumpe lagi je lepas sesi tu..nak pisahkan mcm
mak ngn anak umur setaon!

Waktu
game segi tiga sama sisi..aku jadi pemegang tali..
aku ngn Wan dah pakat nak kenekan peserta..Hek3
mata peserta ditutup. n mereka digalakkan mngeluarkan arahan supaya bentuk segi 3 tu jadi..
ade peserta laki tu
"rapat2.. pompan ngn laki rapat2..tp jgn rapat sangat bukan muhrim!'' haha..sengal!
"bace Selawat 3 kali, pastu semua ke kanan.."
"Bace Al fatihah ramai2"- aku soh budak tu ikot..haha..ikot sahaja!
aku ngn Wan pon menarik2 tali tu ke luar, ke dalam, ke tepi.. sampai ntah ape yang jadi..hahahahahahahha

before balik tu aku ngn Wan kene
sharing with peserta about ATS..
Wan kene ejek goyang2..sbb mase die ckp badan die bergoyang2..haha
Orang sume terkejut die baru 14 taon deh!
hahaha
time aku, aku lepas cakap dalam 3 ayat je..
budak2 nye jahat..ejek2..
tp aku duduk eh! sbb aku tau aku akan bergoyang2 jugak kalau berdiri..hahahaha

Tengah hari tu, aku n fatin kene
tiup belon utk Last Session..
kami pon tiup byk3..
mase last session nih abg Firdaus mmng jahat!
hahahah..
physco!

Malam tu kami g makan..
lalu kat
masjid kristal..waaaah!
lalu kat
stadium runtuh..xnampak sbb malam
Cantik!

masjid kristal

pukul 12:15 kami bergerak utk balik..
aku xleh tertido pulak..
Mase lalu kat
kerteh..mmng Terbaik! Chanteek gile pulak!
kat loji minyak tuh..sayang r xde kemera..lawa gile!!

BiLE nak tido je kesian kt drebar..kami pon borak2 sementare yg lain tido..
tuka2 driver..abg redzha n abg Azrol..
sampai KL dlm pukul 6 lebih..
s
ampai umah pukul 7 lebih..terus aku tido!
fuh! Alhamdullilah selamat sampai..

Peserta kali ni responsif! bagus3!!..dorang pon bagi kerjasama..Okaylah! Terbaik!








No comments: