V.V.I.P :)

Sunday, November 29, 2009

xtau kenapa post temakan MATI je

ambil lah ayat2 ku ni dari novel makrifat cinta karya Taufiqurrahman Al-Azizy jadikan pendinding nafsumu..jadikan rujukan hayatmu sebelum kita mnempuhi sakaratul maut..

"Betapa indahnya jika roh yg kita miliki mnjadi roh kekasih Allah. Allah berfirman kpd malaikat maut:

" Pergilah kpd kekasih-Ku dan bawalah ke mari.
Aku telah mengujinya dgn kesulitan dan
penderitaan dan ternyata ia mnjdi yg Ku-cintai.
Bawalah dia agar Aku istirehatkn dr kesulitan
dan penderitaan"

Malaikat maut kemudian berangkat bersama 500 malaikat. Mereka membawa kafan dan kapur barus dari syurga. Membawa pepohon harum yang batangnya satu, tetapi di cabangnya ada 20 warna. Setiap warna mempunyai bau yang berbeza dengan warna yang lainnya. Mereka membawa sutera putih yang telah dioleskan minyak misik yang sangat harum. Malaikat maut duduk di sisi kepalanya, sedang para malaikat lain mengitarinya. Setiap malaikat memegang salah satu anggota tubuhnya sambil memakaikan sutera putih tersebut. Minyak misik wangi diletakkan di bawah janggutnya, dan dibukakan untuknya pintu syurga.

Dan betapa mengerikan jika roh menjadi musuh Allah. Malaikat maut datang kepadanya dalam rupa yang sangat mengerikan, yang belum pernah dilihat manusia. Dia mempunyai 12 mata, membawa besi runcing dari neraka yang penuh duri. Dia disertai 500 malaikat yang membawa tembaga dan bara dari NERAKA JAHANAM. Mereka membawa cemeti daripada api yang menjilat-jilat. Malaikat maut kemudiannya memukulnya dengan cemeti itu sekali, hingga setiap hujung duri itu menancap ke hujung tiap rambut, pori-pori dan ototnya. Malaikat maut membiarkannya sebentar, lalu mencabut rohnya dari kedua-dua telapak kakinya, dan dilemparkan ke belakangnya."


http://wb7.itrademarket.com/pdimage/58/1105558_img0537a.jpg
cemeti

No comments: