V.V.I.P :)

Monday, December 14, 2009

my 13 angel

how could i live w/out them?


Bile org tau aku ade adik beradik seramai 13 org..apatah lg bile mngetahui aku girl yg pertama n kakak kepada 10 orang adik..ramai pulak yg bertanye
"x tension ke adik bradik ramai?"
"best x?"
"ee..ade life ke?"

haha..nk tergelak pun ade bile terpaksa menjawab persoalan2 tu..
ni dunia dah maju lah!
xde effect ape2 pon lah adik bradik ramai2 ni..

tp tipula bile kate xtension..
bukan sbb kite kene jage dorang ke ape ke..
just sbb pencemaran bunyi..hOhO
xlarat betul bile dengar dorang bergaduh..
lagi tension bile dengar dorang bermain menjerit2..(main lawan2 lah katekan)

boleh kate bile dorang bergaduh..smpai 3 buah rumah sederet boleh dengar..
tp bile dorang kene marah, suare org yg marah tu pulak boleh mencecah sampai 5 buah rumah!
hahaha..(malukan diri sendiri)

My parents pun bukan la jenis yg control their childrens..
Thanks God..
Malah kami bebas melancarkan pergerakan kami selagi tidak melanggar syariat..
ha! bab syariat ni memang dikawal ketat!
xdelah kami sentiasa dikurung dalam rumah..
bole pegi tasik..boleh pegi library..
paling2 pun bole on9 ape!
haha
seram gak bile dengar kawan yg adik bradik 3org pun parents die mengawal ketat pergerakannya..Hihi

Duduk di dalam rumah yang sentiasa dikelilingi 10 orang budak laki (termasuk kembar 4)..
dan 2 girly girl kekadang agak menyeronokkan..
kene pulak ngan sifat aku yg suke memerhati orang..
ade je bende2 pelik yang budak2 ni nak buat..
cam tadi salah seorang kembar 4 tetibe datang kat aku,

"kakak, ade bateri x?"
"ha?! nak buat ape?"
"ala..nak bateri yang xpakai je"
xtau lah die nk buat ape..coz smpai sekarang die xjumpe bateri..

dia pun pergi..xsampai 5 minit, sorang lagi kembar datang..

"kakak ade nampak wayar x?"
Ya Allah..nk wayar pulak..
"nk buat ape? bahaye lah!"
tau2 dah ilang..

amat menggelikan hati bile cerita balik waktu kecik2 dulu..
haha

"kakak dulu 6 tahun dah dukung Izzat(sekarang dah darjah 6), izzat dah la gemuk mase kecik..berbadan besar..kakak suke sangat dukung dia, smpai bengkok2 pinggang..kalau umi pergi beli sayur je, bawak adik2 tunggu umi kat tangga rumah(dulu rumah tingkat atas) tau2 umi balik, izzat bengkak2..jatuh tangga..umi pun mengamuk la"
haha

No comments: