V.V.I.P :)

Saturday, January 29, 2011

histeria vs avon




dulu time skolah2, kite selalu dengar cerita dari cekgu kan..
cekgu citer time dorang study dulu,
ade momok lah.. ade tutt lah kat hostel dorang..

honestly, cerite dorang mempengaruhi minda aku.. *till now~*
tapi tak pernah pulak kan jadi kat aku lagi..
Thanks Allah jaga aku :)



ape kena mengena avon ngan histeria?
mengikut sejarah KPMSI,
pada satu malam di kamsis siswi,
kedengaran teriakan yang amat panjang..

studentnye yang mula2 make dont know,
akhirnya, menjengukkan kepala di koridor..
Wow, H I S T E R I A jadi lagi..

kami pun mengambil alternatif yang rasional apabila
mp3 di handphone yang pada asalnya adalah lagu
VANILLA TWILIGHT by Owl City
bertukar ke YASSIN recite by Ustz....

"knock..knock.."
aku yang duduk di sisi pintu agak chuak mendengar ketukan terbabit.
tergamam~
"ifa! bukak la pintu tu.." seru yang lain..
aku pun bukak..
"duup..dup...dup...Bismillah.."

pintu terkuak,
"Dik.. nak beli avon tak?"

sumpah time tu aku menahan ketawa
apabila jelmaan kakak senior berkain batik pink didepan aku..
bole pulak kan die buat sale time2 macam ni..

dengan penuh hormat dan beradab tatasusila,
beliau dijemput masuk..

"kak, tak takut ke sale malam2 ni? time histeria pulak tu"
sambil mengedarkan catalog avon aku tu berkata
"alaahh..akak dari PIP dulu stay sini dik, dah lali dah.. bende tu kalo nak jadi, jadi le jugak"

kami mengagguk2..

"kak, bende ni memang selalu jadi ke kat sini?"
"a'ah.. akak dah biase dah, buat bodoh je, tak payah pikir2.."

macam tu pulak kan.. :B
okay, kami pun buat bodoh, lalu meng'order' berbagai barangan avon :)


No comments: