V.V.I.P :)

Monday, August 8, 2011

solat dalam KTM

Solat itu mudah..
mampu dilaksanakan di mana2 je.


time shooting kat Makkah slumber2 je solat kt padang pasir :)

Okayy,, actually aku nak cite nih.
Baru2 ni aku naik tren shuttle KL-Batu Gajah.
di tengah2 perjalanan masuk lah waktu solat. macam biasa aku just buat solat hormat waktu, nnt dah sampai hostel baru aku qada'.
tapi kali ni punye perjalanan punyai cerita.

Sedang berborak dengan orang sebelah a.k.a. classmate aku,
datang seorang lelaki, berkulit cerah macam omputih,
berambung perang, berjambang. tampak bersih.

"are u solat? sembahyang?"
automatik kami pun mengangguk,
"go and pray."
"er..where? qiblat?"
"there, some space there. qiblat you just make it left, in train there will no fixed qiblat. go"
katanya sambil menghulurkan sejadah merah di tangannya.
kami yang terasa segan2 ni pun bangun, berwudu' and solat gilir2.

memang kenangan giler lah!
thanks uncle :)

bukan senang tau nak balance solat berdiri dalam train!
try ar wey ^^

No comments: