V.V.I.P :)

Friday, September 30, 2011

Perkara ape yg korang rindu kat umah korang?

In case korang nk plan macam aku ke kan.. Tanak balik till sem break.
Even terpaksa menyambut Hari Raya Haji di Perak ni sorang2. 

Apa kata kite saling share perkara2 yg korang rindu kat umah korang time korang tak balik?
For me..
http://www.expertees.com/t-shirts/images/best-mommy-t-shirt.jpg

1) Aku rindu giler mak aku punye lauk, selalu-selalu je aku baru plan nak demand2 punye lauk, tau-tau mak aku dah masak. Hebat!!
 

2) Rindu adik-adik. 
http://www.vectorstock.com/i/composite/13,69/231369/happy-children-vector.jpg
Ni bole la macam Aku, Eman n coot
Kalo adik aku yg form 5 tu die suke ajak aku teman die g beli barang. KAKAK teman adik LELAKI beli barang k? sweet an kakak die? HAHA

Adik aku yg form 4 tu plak suke buat mekak kat umah, memang panas hati memanjang ngn die, tapi bile dah takde org nk panaskan hati aku ni, rase lonely lah pulak..

Adik aku yg form 2 tu memang suke tadah telinge dengar aku membebel sebab non stop main DOTA. tension aku.Kat ostel ni mane ade bayangan dota, kalo nk tengok pon kena g ostel laki kot. HAHA
http://www.vectorstock.com/i/composite/86,99/218699/back-to-school-background-vector.jpg
Izzat?
Adik aku yg darjah 6 tu suke tolong org masak. Kelakian die memang terserlah kt situ. Bangga aku adik aku suke masak even die LELAKI. Tau-tau ade je die kat dapor entah buat apa. patut lah masa kecik2 malam2 suke mengetuk lesung kt dapor -___-"

Adik pompan first aku ni pun macam suke buat aku bengkek jugak kadang2. Die nak bermanja, tapi stail manja buat aku sakit hati je. Nak aku ikat kan rambut tu cakap je lah, ni tak, muncung2 bagai. Pastu suke berkire untuk buat keje umah. Kalo mengamuk jadi 'witch' dalam life4death. HAHA. ganas, bape kali dah aku kena ngan die. haihh..

http://www.edaransalindah.com/kembar/kembar4/18cit3b.jpg

Adik kembar 4 aku plak macam2 ragam. Kalo yg first tu suke tanye aku soalan basi. Jap g aku dah puas tido, die tanye aku, "eh, kakak bile balik?".
Yg second macam manja sikit ngan aku, pantang nampak aku turun tangga @ agak2 aku sama tinggi ngn die, mesti nk melompat belakang aku, tau2 dah ade seekor siamang bergayut sambil ketawa HEBAT sebab dpt takluk belakang badan kakak die..
Yg Third tu suke ajak aku bercerite. Nanti entah ape cite ntah die cite kat aku, Die tanye pasal "Kakak, Perak tu jauh ke? Cube kakak cerite Perak tu macam mana? Best ke? Kenapa kakak tak belikan pky barang Perak?" and die lah orang pertama tanya kat aku..
"Kakak, Perak ade SALJI ke?" 
Yg forth ni manja gedebek! nak melekat selagi boleh. rimas tau, tapi macam tak boleh lari dari die, bile aku lari, die ingat aku nak main kejar2 kot ngan die. sampai aku dah naik 'SINGA' baru die terkebil2.. 

Dorang ni pantang aku balik semua nk berebut tido ngn aku. nasib baik katil yg kami girl2 share adalah katil queen yang still tak dapat muat dorang semua + aku + adik pompan pertama + mek bongsu k.
Tau2 nanti kakak kerinting membebel suruh adik2 lelaki die tido kat bilik lelaki, "No boy allowed! ni bilik girl2 je!!" lepas tu keadaan akan menjadi huru hara. biasanya aku yg keletihan akan tertido tanpa dapat tengok ending mereka, tapi aku bangun tdo, ramai dah hilang and dijumpai di ketiak mak aku..
http://www.vectorstock.com/i/composite/30,81/533081/doodle-cartoon-family-vector.jpg
Macam Mamat, Kakak Kerinting n Mek bongsu. HAHA

Mek bongsu pulak kalo aku balik suke mintak aku dandan rambut die yg jarang tu. Pastu segalanya nak buat ngan aku sampai kakak kerinting jeles. Budak petah bercakap ni memang tak kalah le jep. HAHA

3) Aku rindu Hope & Momo. Sepasang kucing yang bagai kucing & anjing bile berjumpe. aku tak tau lah macam mana 2-2 bole duduk dalam 1 rumah. kekadang tension gile bile dorang bergadoh dalam rumah. 

HOPE!
4) http://xceller8.com/wp-content/uploads/2010/10/Greeting-Animation-Message-Friend-Showing-Love-Cartoon-Note.gif 


4 je lah!.. HAHA

No comments: