V.V.I.P :)

Monday, December 24, 2012

i learned from a life

Sesetengah orang hidupnya sangat mudah..
sesetengah yg lain, sangat susah.

ada yang petik jari je dah dapat,
tp ada yg merangkak2 pun masih x dpt..

at the end,

yg petik jari tu lansung tak menghargai usaha die,
riak, takbur sikit pun x bersyukur..
yg merangkak2 tu akn lebih menghargai setiap detik kejayaan yg di kecapi..


okay.. tu mukadimah je..
Sebulan cuti sem ni, aku tak balik rumah, aku mencari pengalaman, membuka lebih banyak ruang dalam kehidupan spy aku lebih bersedia d masa hadapan..

kelihatan seseorang yg hidupnya tampak mudah
kaya, cukup semua. berharta. gamaknye kalau aku jadi anak die, 
aku mungkin tak akan  mampu untuk jadi diri aku sekarang..

Disebalik kekaguman aku dengan usaha dia untuk berada sehingga ke tahap itu,
ade 'tirai' terbuka mengenai kehidupan beliau..

nampak heaven, tapi masalah bertimbun..
dah tentu bukan masalah kewangan kan? 
tp aku tngok dengan mata kepala sendiri, masalah kewangan lagi kecil daripada masalah2 yg dia hadapi sebab sangat berkaitan dengan kepercayaan..

namanya disebut2, dikenali seantero bota..
sayangnye bukan kebaikan yg disebut, sebab masyarakat tak nampak pun side baik die.
sayangnya kebahagiaan yg die kecapi hanya dengan hartanya
bukan dengan orang2 yg sepatutnya.
sayangnya kehidupan die penuh dengan kusut masai kehidupan..

aku mula terfikir.. kenapa? kenapa sangat sardis hidup si kaya ni?
aku mula bersyukur family aku tak kaya.. HAHA

rupanya, dia hilang 1 benda.
hilang yang entah bila mampu cari pengganti..

dia hilang tanggungjawab dia sebagai hamba ALLAH..
dia x merasa dirinya sebagai hamba..
dia berbicara soal ikhlas, namun tak de effect.
sebab tiada keberkatan..

hidup dia kelihatan sangat lonely..
sangat kusut..
bini entah kemana,
pekerja tidak memahami,
masyarakat dok mengata..

kesian kan..?

1 comment:

Anonymous said...

yelaa ngett~ HAHA