V.V.I.P :)

Saturday, July 13, 2013

Hi Final Sem :)



Last sem ni la aku mula nk menggedik-gedik pakai beg yg KPM bagi FREE time sem 1 dulu which means 3 tahun yang lepas.
sebab apa?
Sebab beg tu budak2 junior dah tak dapat merasa so for the time being, this beg is EXCLUSIVE..sampai ada beberapa junior yg bersemangat patriotik tegur, "mana kak ifa dapat beg tu?" ngahaha~  mu nengok je lerrr.. limited edition ni
*padahal time sem 1 dulu waktu mula-mula dapat takdenye nk appreciate, xpernah pakai pun simpan dalam locker selama 3 tahun. haha

Secondly, being an MPP (majlis perwakilan pelajar) so kalau tengok nametag yang bajet poyo tu, tu la jawatan aku & collar pin sebelah name tag tu pun baru je sampai semalam. yang best bukan nye apa sangat pun, tp best sbb aku yang tergedik-gedik cadang, buat kertas kerja untuk ahli MPP mempoyo ada name tag, collar pin & baju korporat. haha.

Thirdly, ingatkan nk tayang baju korporat MPP yang semestinya bukan aku yang design, sebab hari rabu hari tu first day MPP ramai-ramai mempoyo masuk kelas pakai baju korporat. dah-dah lecturers pun konfius sebab excidently baju korporat kami sama kaler dengan baju lecturers. just line je lain kaler. tak pasal-pasal aku argue manja dengan lecturer law aku tengah jalan sebab dia kata kami tiru dia sedangkan kami yang design dulu! haha..

Fourthly, first week dah masuk assignment Sales Planning & Operation di mana kami kene achieve profit sales sebanyak RM278 seminggu selama 9 minggu. what the.. tapi saya percaya saya mampu kalau saya rasa saya nk jadi businesswoman. masalahnya saya takde rasa nak jadi businesswoman! haha~

Fifthly, saya rasa sangat teruja dengan kelas research project walaupun saya tahu research yang akan buat saya double stress tapi saya suka sebab saya boleh pilih/reka/buat tajuk saya sendiri. Masalahnya saya blurr dah 2 hari dok pikiaq tajuk yang sesuai walaupun telah mendapat idea tentang permasalah. haha

Sixthly, kali ini penglibatan saya dalam orientation committee atau fasilitator bagi pelajar baru amatlah tidak membanggakan kerana saya pelik sikit awal sem ni. tapi saya tahu adik-adik tu pun tak berapa nk kisah fasi dorang ni ada ke tak..tu yang sampai call pagi-pagi mintak join LDK. haha. maaf dik :)

Seventhly, teruskan Law Of Attraction! sebab 3 senarai wish list saya telah berhasil hanya dalam tempoh tak sampai 6 bulan!!
apa yang saya buat? saya tulis apa yang saya nak & saya tampal setentang dengan katil, so bila saya baring AUTOMATIK saya akan membaca & minda bawah sedar saya akan memotivatekan nerve dan cells dalam badan saya untuk mendapatkannya. Alhamdulillah semuanya kuasa Allah yang mempermudahkan perjalanan ini.

Eighthly,   Ramai ramai dan ramai adik-adik junior datang dan memohon tips untuk maintain result
Saya: ehh. pandai2 je cari akak.. mana awak tahu result akak?
Adik Junior: alaa sebab akak buat banana shake time orientasi hari tu


apa kene mengena pointer dengan banana shake kekok aku atas pentas dalam dewan utama tu pun aku x tahu. dan jawapan aku cuma satu, BERKAT. cari berkat dalam apa jua cara, cari berkat dalam segala perkara.


Ninthly, dah banyak sangat perenggan. daripada aku bertukar jadi saya. haha.

Aku tahu, aku pasti, aku yakin, aku mampu further Top Up Degree in Marketing @ United Kingdom.

aku tahu, aku pasti, aku yakin, aku mampu untuk menjadi yang lebih baik dalam apa jua sisi pada waktu akan datang

semuanya berlaku atas izin ALLAH kerana hanya DIA saja yang tahu apa yang terbaik untukku.

5 comments:

Unknown said...

power la awk ni kakak senggett! sayang awak..HAHA

ifa ahmad izhar said...

ni komen sebab teringin nak jadi adik junior ke? hahaha

Unknown said...

tringin nk jadi putera dihati~HAHAHA

Unknown said...

hebat aa kakak ni hahahahaha XD

ifa ahmad izhar said...

syafik.. simpan dulu. dah ready nnt straight mintak izin parents aku ea? hahahha

Pako.. ni lagi sorg berlagak junior. haha. zaman kau dah berakhir pako..