V.V.I.P :)

Friday, November 15, 2013

KAKAK

walau pun aku adalah kakak yang tiada kakak malah tak mampu untuk merasai nikmat berkakak tapi Alhamdulillah aku bukan lah jenis yang nak berkakak dengan kakak atau adik orang lain.

Sebab apa?
Sebab kalau berkakak, dapat kakak yang baik, solehah mampu memimpin ke arah kebenaran takpe jugak. papepun kalau aku jumpa kakak yang macam ni still aku tak nak dia jadi kakak sebab aku nak die jadi SAHABAT dunia akhirat aku.

Tapi ni..?
dapat kakak yang seantero dunia sudah kenal dia. Dia bukanlah dikenali kerana akhlaknya, apatah lagi budi bahasa, sopan santun, baik, comel, cantik, alim.. bukan.. semua tu bukan. Haramkan jadah aku nak jadi ADIK dia, nak berkawan pun tak mahu sebab malu..

sebab apa?

sebab waktu kecik2 ummi selalu cerita tentang sahabat, berkawan dengan sang penjual minyak Wangi/pembuat besi *cerita ni ada je dalam internet kalau rajin nak surf. Berbeza. ya sangat berbeza impaknya.

kerana apa? kerana dia kawan kite or 'KAKAK'

malah anonymous pernah berpesan; jika kau berkawan dengan sang pembawa fitnah maka fitnah lah yg akan jatuh ke atas diri kau.

jika kau berkakak kan durjana, jangan menangis kelak kau dipulaukan kerana orang kata kau durjana jugak..

aipp jangan marah. kerana KAKAK itu kuat pengaruh nya. semua cakap kakak betul belaka. kakak tak pernah salah walau seantero dunia kata kakak salah. sebab apa kakak tak salah?

sebab adik tak Nampak depan mata, adik tak tahu kisah sebenar, adik cuma dengar cerita kakak.

2 comments:

Anonymous said...

Semoga si kakak 2 menerima padah dua kali ganda dari ape yg dia buat kt sume org yg dia sakiti.. berapa ramai dah orag yg dia hncurkan... semaik bnyak org yg dia skiti.. dan seramai itu yg berdoa agar dia diterima teruk dari 2.. maka dia terima lah pe yg dia buat... Ya Allah dengar la rintihan Ku... AKu dianaya... Amin.

ifa ahmad izhar said...

Amin..
Serahkan semua kepada Allah. hanya Allah yang tahu bagaimana caranya untuk mengajar si Kakak yang tiada tanggungjawab dalam menghancurkan hati orang2 yg dia aniaya