V.V.I.P :)

Friday, April 23, 2010

hospital..

beberapa hari lepas, aku dok kat 'rumah baru' selama +/- 3 hari.
SUMPAH! xtahan dok situ lame2.
penuh dengan suasana suram, bosan, dan kesakitan.

rumah baru yg bernombor 15, wad G3, HTAR
tu memberi impak yg mendalam pada fizikal & mentalku.
AKU DAH XNAK DUDUK WAD SAMPAI TUE!!

sehari amek darah 4x,
sedia maklum, penyakit denggi xde ubat, kecuali air.
Dsbbkn aku xde penyakit sampingan (batuk, slsema) maka aku bebas dr sebarang ubat makan!
HAHA. Akk sebelah jeles!
"mana ubt ko dek? nurse tu lupe bg ke?"
"xde lah. sy kn sihat walafiat."

IV drip yg amat menyakitkan bila die berhenti mengalir,
maka nurse dgn slumbernye mem'piut' tiub die nk bg mengalir.
sakit doe~


kwn2 melawat sy di 'rumah baru'

Bila pindah ke umah baru bernombor 21,
aku makin hairan,
asal aku sorg je 2-2 tgn kne cucuk?
"dek, yg kt tgn kanan ko tu ape bnde?" tanya mak cik sbelah.
"ntah, hiasan kot. dorg xusik pun."
"org lain 1 je utk IV drip, yg ko ade 2 knpe?"
adoi mak cik ni, mana lah sy tahu, seigt sy, masa kt red zone bahagian kecemasan,
abg tu ckp
"denggi kene 2 lubang. sebelah kanan ni nk kne cucuk tau dek."
tau2 abg tu T I P U aku. -_-

maka saya kembali ke rumah dgn 10 lubang kecil di bwh lengan tgn kanan, 1 lubang atas tgn kanan & 1 lg lubang atas tgn kiri.

Lg kesian kt prince aku yg terlantar kt wad sebelah,
lagi lama die dok umah baru die dr aku.
aku kire semalam bwh lengan die ade lebih dr 10 lubang.
tu lah dek, byk minum air!
Dokte kate, die dah critical phase.
doakan die ye, kwn2!!

No comments: