V.V.I.P :)

Thursday, July 1, 2010

peristiwa berdarah di ladang kurma



kami shoot di ladang kurma untuk rancangan "SRIKANDI FIRDAUSi" comparenye kak siti Muna Zakiah, sedang shoot,kak siti nak air..

aku pun pergi lah ambil dekat meja yg kami tggalkan beg, dsebabkan aku conpius jalan nak ke meja tu, aku pun main redah je, pokok2 ni mcm kelapa sawit pulak! HAHA

hala jalan nak ke tempat shoot tu aku lalu bawah sebatang pokok kurma muda, tiba2 kepala ku rase dicucuk,

"auww,,sakitnyee"

tanpa menghiraukan kesakitan aku terus berjalan.tiba2 rasa ada air atas kepala meleleh ke muka,sejuk je.
aku pun meraup lah mukaku,
lalu terkelihatan lah darah yang banyak di tapak tgn.

sampai je kat tmpat shoot,smbil menekup muka aku berkata
"tisu! tisu!"

ape lagi, dorg sume panik. darah meleleh2!! tp balik tengok luka, keciiiiik je..

barulah cik taib pesan "jangan lalu bwh pokok kurma kecik, die punye hujung daun tajam"
tu lah org melayu, dah terhantuk baru nak tergadah! uhh!


yg tajam tu adalah part yg layu hujung daun

banyak gak lah masalah shoot kali ni..UJIAN~

1st:

"camera rolling!"-abg safwan
"action!"-cik taib
~lagu hindustan~
cik taib- "cut!"
aiyoooo, bangla pemetik kurma layan lagu maa..

2nd: pemajak tanah tu marah buat shoot pompan kat tempat die
mslhnye cik Rahim dah deal dgn pemilik tanah bukan pemajak tanah -_-"
tak pasal2 je
die kate muka n tgn adalah aurat, pompan xboleh,lepas pujuk2..
dptlah sejam~

luka tu skrg tggal benjol kecik je. Alhamdulillah aku tak pitam tengok darah.

4 comments:

Haikal Zubir said...

perghh..
hujung daun pon tajam?
nseb baik tangkai-tangkai sume tk tajam..
kire nye an..
org yg amik buah kurma sume kene darah. Huhuhuhu...

kurma yg mngerikan... ;O

Athirah Ahmad said...

makin tk betul la kau lpas ni ;P

hazye said...

tu larh ko..
amek shortcut agi..
mkin msuk air lar kpale ko nnt..
btw,ko balek biler??
wedding kakak ak 11/7 nie..
kalo sempat ko dtg ar..

ifa ahmad izhar said...

haikal; haha tu daun baby die lah, mana ada buah
Dekyah & hazye; kuang asam korg. Haha noty ekk! Aku balik 13 lorh..xsempat.