V.V.I.P :)

Wednesday, March 19, 2014

Jengkel


Satu pertemuan. Bertemu hanya sekali.

Terserempak juga sekali.

Punya aku yakin, aku tak dicam malah akhirnya aku dikecam dengan teguran demi tegurannya.

Arghh! Aku rasa kalau aku terserempak lagi sekali konfem aku menjerit. Sebab apa..?





Aku tak pasti kenapa aku rasa macam konfem nak menjerit. Tapi aku akan menjerit.



Aku ni penyombong orangnya, tak berminat untuk berborak tak tentu hala dengan entah siapa.

Tapi bila dengan kawan aku punye ramah macam dunia ni aku yang punya.

Tapi aku sering lari untuk duduk berdekatan dengan manusia di tempat awam, lagi-lagi nenek nenek, atuk atuk, pak cik, mak cik sebab aku sombong. Sebab aku tak berminat untuk berborak nanti terikat lalu membuatkan aku tersekat untuk terus berangan atau menjadi pemerhati.

Bila terperangkap…….aku angguk, geleng, senyum je. Sebab aku sombong. Haha. Tapi aku tak tahu kenapa penyombongan aku kali ni macam tak difahami malah makin galak dia ajak bersembang sampai aku naik berbulu. Sampai aku berharap, tak akan pernah jumpa lagi sebab malas nak berborak dengan dia.

“Malam ni pegi beli burger?”, ayat die pada kes terserempakan kami dan pada hari hari seterusnya di kedai buku milik Arwah Pak Cik Osman Muda

Die ingat aku ni apa, hari-hari nak makan burger?? Haha

. Ya. Kedai burger, kedai burger Jalan Platinum Seksyen 7 Shah Alam tempat aku tersekat dan terikat dengan borak kosong dia. Pada waktu tu aku hanya mampu buat muke ‘sebenk’ sebab malas nak layan, aku penat balik keje. Aku rasa dalam banyak-banyak muke depan makhluk bernama lelaki, tu la muke paling selebet aku penah buat. Muke tak ikhlas + muke penat + muke ngantuk + muke sombong + muke bosan + muke tak berminat….muke lapar.

Tak ke die faham…?

Tak aku sangka, lepas seminggu kes teserempakan kali pertama, dia datang melawat kawasan aku bekerja pada waktu aku break for lunch. Kata rakan sekerja, dia ada tanya pasal seseorang and again sebut burger. Tahu, tahu balik je rehat si rakan tanya, “wei, hang ada p beli beger tak? Tadi ade mamat warak cari”

Waktu tu, aku terjerit kecil (nasib baik takde customer),
“WTFISH?! Betul ke?”

Dalam pertemuan di kedai beger tu, aku teringat dia ada tanya aku keje kat mana, aku just tunjuk tag kerja je. Dia tanya kat mana, aku jawab Pusat Komersial, dia tanya belah mana.. aku jawab entah, tak reti nak cerita, saya baru je dok sini.. Nok haromm.. terus aku menyesal.

Beberapa jam kemudian, saat angka jam menunjukkan waktu aku perlu closing kaunter aku, wajah yang menggerunkan tu muncul.

AKU: ya, nak cari apa? (berlagak macam biasa sedangkan aku berharap sangat dapat menghilangkan diri)

DIA: nak cari awaklah..

AKU: (ape, tak tahu malu die ni? Pang karang) ouh, ade apa?

DIA: Nak ajak borak.

AKU: err..? maaf lah busy. Ade keje. (dan-dan aku sepahkan almari UPSR tu and buat-buat kemas balik)

DIA: nak nombor boleh? Bukan apa pun, kita kan jiran.

Aku terketawa. Agak kuat. Waktu itu rakan-rakan sekerja mula tahu, aku sedang ‘diburu’ sebab ketawa aku tu ketawa S.O.S! Haha. Sebab ketawa tu juga yang terkeluar sewaktu ade orang mohon izin untuk menyatukan nama aku & nama dia atas satu belon sebulan yang lalu. Ya. Ketawa yang sama nadanya. Sama panjang harakatnya.

Terus Sang Penyelia, memanggil aku memberi kerja tanda dia penyelamat aku malam tu. Mujur, aku lega. Laju-laju aku jalan tinggalkan rak UPSR yang bersepah aku buat.

Dan-dan juga die beralih arah dan mencari buku (kononnya), saat penyelia tinggalkan aku sebentar, dia mencuri masa untuk bertanya, “marah saya ke?”..

aku malu, aku geram, aku marah, aku tak selesa dan kau sangat menjengkelkan..!!!!

 nak je aku jerit sebaris ayat tu kat dia. Nasib baik time tu sang penyelamat sampai, dan bertanya, “kau ok ke? Asal tarik muka?”

Hahaha~

“Takpelah bang, saya datang balik lain kali” kata penutup dari dia kepada sang penyelamat sebelum pergi jauh-jauh

Malam tu, puas aku disakat tentang ‘Lelaki Warak’ oleh budak-budak SMO ni.malang.

Kalau kedai buku tu aku yang punya, nak je aku print out besaw besaw muke kau and tepek kat depan pintu dengan caption, “muke ni dilarang masuk sama sekali”..!

p/s: tak semua lelaki berketerampilan warak sangat peramah macam ni, jangan tukar persepsi minda anda setelah habis baca ya! Peribadi seseorang tidak patut dinilai melalui fizikal semata-mata

No comments: